Digiprügi on andmemaht, mis ei tooda lisaväärtust, sest on ühekordse kasutusega, korduva sisuga, kahjustatud, unustatud ning mis kahjustab oma olemasoluga keskkonda, sest vajab ressursse ülalpidamiseks. Digitaalne prügi tekib märkamatult, aga järjekindlalt.
Tasub mõelda, et ebavajalikud e-kirjad, kasutuna seisvad rakendused ja dokumendid võtavad ootamatult palju ruumi ja elektrit ning tulevikus ähvardab nende keskkonnamõju veelgi paisuda. Juba praegu toodab IKT-tööstus üle viie protsendi maailma süsinikuheidetest ja see kasvab iga aastaga. Kõik digitaalne sisu, mida me jagame või salvestame, hoiustatakse suurtes andmekeskustes, mis mille käigus hoidmise arvele saab kanda praegu kaks protsenti maailma CO2 emissioonidest. Juba loetud aastate pärast võivad tarbida andmehoidlad viiendiku kogu planeedi toodetud energiast. (Allikas: teeviit.ee)
Mullu eelistas suurem osa Eesti reisinud turiste oma reisi ette planeerida, kasutades selleks avalikke veebiandmeid. „Väliskülastajate piiriuuringust selgus, et koguni 62% turistidest broneeris üksikteenused internetis enne reisi, et leida sihtkohas üles need kõige põnevamad pärlid ja vaatamisväärsused,” ütleb Visit Estonia digiturunduse analüütiku Ingrid Veermets. Ta lisab: „Infootsija võib klikkida turismitalu ametlikule kodulehele, aga võib ka vaadata Facebooki kontot või hoopis Bookingu veebi. Palju vaadatakse ka Vikipeediat, mille ingliskeelset versiooni külastatakse kuus umbes 900 miljonist unikaalsest seadmest. See veebientsüklopeedia toetub aga suuresti just avalikult kättesaadavatele andmetele.”
Ka Visit Pärnu turundusjuht Triin Lorents mittetulundusühingust Destination Pärnu tõdeb, et peale selle, et adekvaatne veebiinfo on märk ettevõtte usaldusväärsusest, on värskel ja asjakohasel infol ka oluline roll turunduses ja diginähtavuses. “Piirkondade turundusjuhid kasutavad turundustegevuste planeerimisel kõige ajakohasemat infot, mida saame ettevõtete kontodelt. Mitmed platvormid, nagu näiteks TripAdvisor, kasutavad algoritmi, mis tähendab seda, et kui hoiad oma ettevõte profiili korras ja uuendad seda tihti, annab ta su ettevõttele Google’is parema nähtavuse. Ka külaliste tagasisidele peab alati vastama – see jätab su profiilist usaldusväärse ja turvalise mulje ning aitab samuti nähtavusele kaasa,” märgib Lorents. Profiili uuendamisel soovitab Lorents alati vaadata üle ka pildigaleriid, et ettevõtte visuaalne poolgi oleks turistile võimalikult ahvatlev ja ilus.
Visit Estonia ja kolleegid „visitidest” üle Eesti kutsuvad turismiasjalisi andmete korrastamise kevadtalgutele. Suvi läheneb ja iga päevaga otsib aina enam huvilisi meie kohta infot, seega vaatame andmed üle ning teeme digiprofiili turismihooajaks korda!